Xbox One در مقابل PS4


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1399
بازدید : 1266
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی
 

این نسل کنسول ممکن است در حال نزدیک شدن باشد ، اما بحث برای تعیین اینکه کدام سیستم بهتر است - پلی استیشن 4 یا Xbox One شروع می شود. هر دو سیستم برای ارائه به مصرف کنندگان چیزهای زیادی دارند ، اما تفاوت های کاملاً مشخصی بین این دو وجود دارد. به منظور تعیین کنسول برتر ، به عوامل متعددی از جمله عملکرد ، قیمت گذاری ، انتخاب بازی ، خدمات آنلاین و غیره پرداختیم.

بدیهی است که گیمرها نمی توانند با هیچ یک از سیستم اشتباه کنند ، اما در پایان روز تنها یک برنده وجود دارد. در اینجا مقایسه عمیق ما با Xbox One و PlayStation 4 ارائه شده است.

عملکرد ، کنترلرها ، بنادر و ذخیره سازی

کارایی

MGSV-comp-640x427

هر دو سیستم می توانند بسیاری از بازی های مشابه را انجام دهند. هرچند عملکرد به کنسولی که استفاده می کنید بستگی دارد. Slim PS4 هرچند اندک ، با داشتن نمایشگر معمولی بازی ها با وضوح بالاتر ، قدرتمندترین دستگاه است. تفاوت همیشه چشمگیر نیست ، اما در اکثر تلویزیون ها ، عناوین PS4 به سادگی بهتر به نظر می رسند. برخی از ادعاهای مربوط به افت فریم PS4 در برخی از بازی ها وجود دارد ، و اگرچه گزارش آن به عنوان یک موضوع گسترده گزارش نشده است - بسیاری از بازی ها با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه و بدون شماره اجرا می شوند - هنوز هم باید در نظر داشته باشید.

بهترین دوره عملی این است که قبل از تصمیم خود ، ببینید که چگونه بازی های مورد علاقه شما روی هر کدام از بازی ها انجام می شود. بسیاری از وب سایت های بازی مقایسه نسخه های گرافیکی جانبی را برای نسخه های بزرگ بارگذاری می کنند ، که می تواند ایده ای از آنچه انتظار دارید را به شما ارائه دهد.

اگر روی کنسول های گران قیمت PlayStation 4 Pro یا Xbox One X سرمایه گذاری می کنید ، مایکروسافت لبه بالایی را کسب می کند. Xbox One X قادر است بسیاری از بازی ها را با رزولوشن 4K و 60 فریم در ثانیه اجرا کند ، که پیوسته از کنسول برتر سونی فراتر است.

در هر صورت ، این اختلافات فقط در مورد بازی های شخص ثالث اعمال می شود که در آن دو نسخه با یکدیگر قابل مقایسه هستند. عناوین شخص اول تمایل دارند که از سیستم مورد نظر خود برای بهره‌گیری بهتر استفاده کنند و بنابراین بدون توجه به نظر عالی خواهند رسید.

برنده: کراوات

کنترل کننده ها

کنترلر -640x427کنترلر استاندارد Xbox One بسیاری از عناصر اصلی کنترل کننده 360 را حفظ می کند ، بعلاوه دو موتور رامبل اضافه می کند و باتری فله را در قسمت پشتی خود از دست می دهد. همچنین روی میله های آنالوگ دارای لنت های انگشتی کوچکتر است که برخی از آنها طراوت می بخشند ، برخی دیگر مایوس کننده هستند. مایکروسافت همچنین نسخه "Elite" از کنترلر خود را منتشر کرد ، نسخه ای که امکان گزینه های متعدد سفارشی سازی و چندین محرک برای تغییرات ورودی مختلف را فراهم می کند. در حالی که کنترلر Elite مطمئناً هیجان انگیز است ، اما قیمت آن نیز 150 دلار است. مگر اینکه سخت ترین سخت افزارها باشید ، احتمالاً چیزی نیست که شما به آن نیاز داشته باشید.

از طرف دیگر ، DualShock 4 در مقایسه با کنترلرهای DualShock قبلی ، پیشرفتهای گسترده ای را در سطح صفحه نمایش نشان می دهد. این بزرگتر است و مجهز به محرک های خمیده به بیرون ، به همراه یک تاچ پد قابل کلیک در قسمت جلویی و یک چراغ قوه چند منظوره است. حتی یک اسپیکر کوچک در کنترلر وجود دارد که برخی از بازی ها از آن بسیار موثر استفاده می کنند. لنت های شست تعبیه شده از کنترلر Xbox بزرگتر هستند ، البته این به راحتی با خود کنترلر هماهنگ است. به طور کلی ، کنترلر PS4 کمی سخت تر احساس می شود و بیشتر دست گیمرها را بهتر جا می دهد. این حاشیه باریک پیروزی است ، اما پیروزی است.

برنده: PS4

بنادر و ذخیره سازی

xbox-parts-640x427

پورت ها یک تمایز قاطع بین Xbox One و PS4 است. مایکروسافت یک ورودی IR Blaster و دو ورودی HDMI را در One قرار داد ، بنابراین به شما امکان می دهد تا کنسول را به جعبه های ماهواره ای و تلویزیون کابل وصل کنید. با توجه به اینکه سونی این درگاه ها را حذف نکرده است ، واضح است که مایکروسافت می خواهد جمعیتی گسترده تر از مصرف کنندگان را به دست آورد. هر دو کنسول از درگاه اترنت و همچنین دو ورودی USB استفاده می کنند ، اما فقط PS4 در این مرحله دارای یک درگاه دوربین است. اگر می خواهید از Kinect در Xbox One S یا X خود استفاده کنید ، به آداپتور دیگری احتیاج دارید.

هر دو کنسول با 500 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی در دسترس هستند که برای جمع آوری یک مجموعه مناسب از بازی ها و سایر رسانه ها کافی است. با این وجود ، 1 ترابایت فضای ذخیره سازی حداقل برای اکثر رایانه های رومیزی حداقل است و تقریباً چهار سال از چرخه عمر این کنسول ها می رود ، اگر مرتباً بازی های جدید را بارگیری کنید ، فضا می تواند در حق بیمه باشد. خوشبختانه ، ذخیره سازی هر دو سیستم به راحتی از طریق درایوهای سخت خارجی قابل گسترش است.

درمجموع ، Xbox One و PS4 از نظر قابلیت اتصال و ذخیره سازی تفاوت چندانی ندارند. Xbox به دلیل انتخاب گسترده تر پورت ها ، برنده می شود.

برنده: Xbox One

انتخاب بازی ، سازگاری به عقب ، خدمات آنلاین ، لوازم جانبی

انتخاب بازی

Halo-640x427

بعد از گذشت بیش از شش سال ، هر دو Xbox One و PS4 دارای کتابخانه هایی با صدها بازی هستند و هر کنسول مجموعه ای از موارد خاص خود را دارد. از بسیاری جهات ، این یکی از مهمترین نقاط فروش برای انتخاب یک کنسول بر روی دیگر است. اگرچه بیشتر بازی های شخص ثالث در هر دو سیستم موجود است ، استثنائاتی نیز وجود دارد ، و مایکروسافت و سونی برای اطمینان از کنسول های منحصر به فرد در حال حاضر و سپس اقدام به معامله می کنند (گرچه اکثر بازیهای مایکروسافت این روزها نیز در رایانه شخصی موجود است).

اگر به دنبال به دست آوردن یک کنسول برای موارد خاص هستید ، با این حال ، شما می خواهید PlayStation 4. را دریافت کنید. استودیوهای شخص ثالث خود سونی هر سال چندین نسخه عالی را برای سیستم منتشر می کند ، مانند God of War ، Spider-Man مارول. ، و سریال MLB: The Show ، و شرکای شخص ثالث آن نیز مواردی همچون Detroit: Become Human و Nioh را توسعه می دهند .

در همین حال ، Xbox One ، هر سال بازی های منحصر به فرد قابل توجهی دارد. گذشته از سری های بزرگی مانند Forza ، Halo و Gears of War ، موارد انحصاری که برای Xbox One دیده ایم ، ناچیز هستند. استثنائاتی وجود دارد ، مانند Sunset Overdrive و بازی دزدان دریایی ابداع Sea of ​​Thieves ، اما اینها نسبت به آنچه سونی بازیکنان خود را ارائه می دهد کم رنگ است.

PS4 دارای Ghost of Tsushima ، Dreams و The Last of Us قسمت دوم است . مایکروسافت از Halo Infinite ، Ori و Will of Wisps و Gears of Tactics Warly Tactics استفاده می کند ، زیرا این نسل کنسول باد می شود ، به نظر می رسد همه چیز عصر است ، اما PS4 دارای یک لیست قابل توجهی از موارد خاص است که به راحتی از Xbox ارائه می دهد. یکی

بیشتر اوقات ، مگر اینکه طرفدار سخت گیر یک حق رای دادن خاص یا یک انحصار خاص چشم شما را به خود جلب کند ، قادر خواهید بود بزرگترین بازی ها را روی هر دو کنسول انجام دهید. بازی های Landmark مانند The Witcher 3 و Fallout 4 در هر دو سیستم موجود است. اما اگر مجبور باشید به تنهایی یکی از بازی ها را انتخاب کنید ، تصمیم آسانی است.

برنده : PS4

سازگاری به عقب

به عقب-سازگار-640x427

همانطور که در مورد Xbox 360 وجود داشت ، Xbox One سازگاری عقب را برای تعداد مشخصی از بازی ها ارائه می دهد ، هرچند که این تعداد از زمان عرضه ویژگی در سال 2015 به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. اگر یک بازی Xbox 360 را در Xbox One وارد کنید ، می خواهید. قادر به دانلود نسخه دیجیتالی با عنوان گفته شده می باشید. برخی از بازی ها حتی از طریق فروشگاه دیجیتال مایکروسافت برای خرید در دسترس هستند ، و چند بازی با نسخه دیجیتالی رایگان یک بازی قدیمی قدیمی Xbox 360 (یعنی Fallout 4 ) همراه می شوند. این همش نیست؛ هر ماه ، اعضای Xbox Live Gold یک بازی رایگان Xbox 360 را به عنوان بخشی از برنامه Games With Gold مایکروسافت دریافت می کنند.

وقتی صحبت از بازی های قدیمی در PS4 می شود ، شما در حال حاضر فقط یک گزینه دارید: PlayStation Now. PSNow یک سرویس استریم است که به شما امکان می دهد بازی های PS3 (و حتی برخی از عناوین قدیمی PS4) را با 20 دلار در ماه یا 45 دلار به مدت سه ماه انجام دهید. متأسفانه بسته به سرعت اینترنت شما ، عملکرد بازی به دلیل تاخیر می تواند کند باشد. کاتالوگ جامع نیست ، و حتی اگر یک نسخه فیزیکی یا دیجیتالی از یک بازی قدیمی تر دارید ، برای بازی آن باید هزینه پرداخت کنید. شایعه شده بود که سونی قصد دارد برخی از کلاسیک های PS1 و PS2 را وارد PSNow کند ، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. به عبارت ساده تر ، شما نمی توانید یک دیسک PS قدیمی در PS4 خود وارد کنید و آن را بازی کنید. اگر بخواهید خارش یکپارچهسازی با سیستمعامل پلی استیشن را خراش دهید ، احتمالاً می خواهید آن کنسول های قدیمی را در اطراف خود نگه دارید.

برنده: Xbox One

سرویس های آنلاین

بازی-طلا-640x427

سونی و مایکروسافت خدمات آنلاین مشابه ارائه می دهند. پلی استیشن پلاس سونی و Xbox Live Gold مایکروسافت به کاربران امکان دسترسی به بازی های آنلاین ، بازی های رایگان ماهانه ، تخفیف ها و سایر ویژگی های ویژه را با هزینه سالانه می دهد. هر دو سرویس با 10 دلار در هر ماه یا 60 دلار در سال به دست می آورند.

ابتکار عمل Xbox Play Anywhere که شامل عناوین انتخابی نیز می باشد ، به گیمرها اجازه می دهد تا به هر دو نسخه Xbox One و Windows 10 PC خود بدون پرداخت هزینه اضافی ، به بازی ها دسترسی پیدا کنند.

کاربران PS4 مزایای کمی از خود دارند؛ PlayStation Now که در بالا به آن اشاره شد ، به گیمرها اجازه می دهد تا عناوینی از عناوین PS3 را از PS4 خود پخش کنند. این یک سرویس عالی است اگرچه اگر می خواهید بازی ها یکنواخت بازی شوند ، به اینترنت بسیار خوبی نیاز دارید.

یک ویژگی مهم این است که مقیاس ها را به نفع PlayStation ، هرچند بازی های رایگان قرار دهید. مشترکین PlayStation Plus و Xbox Live Gold هر دو ماهانه بازی رایگان کسب می کنند ، اما انتخاب پلی استیشن در طول سال ها بهتر شده است. این تا حدودی به دلیل انتخاب بهتر عنوان اختصاصی PS4 است. سونی برخی از بهترین بازی های این نسل کنسول مانند Bloodborne را به صورت رایگان ارائه داده است.

برنده: PS4

لوازم جانبی

منبع: سونی سونی

Kinect یک پرتاب مفید جانبی برای Xbox One بود ، اما مایکروسافت از آن زمان دوربین حرکتی را قطع کرده است و بازیکنان جدید Xbox One را بدون داشتن راهی مناسب برای گرفتن چهره خود در صورت تمایل به پخش مستقیم بازی ، ترک کرده است. از طرف دیگر ، دوربین پلی استیشن دستگاهی با استحکام کمتری است ، اما هنوز تولید می شود و کار را به خوبی انجام می دهد - حتی می توانید از آن برای ورود به پروفایل خود استفاده کنید.

گیمرهای Xbox با داشتن Oculus Rift VR می توانند هر بازی ایکس باکس وان را به هدست Oculus منتقل کنند و یکی از سه محیط VR غوطه وری را انتخاب کنند: "ارگ" ، "عقب نشینی" و "گنبد". این یک ویژگی بسیار جالب است و به بازیکنان این امکان را می دهد که اساساً در IMAX بازی کنند ، اما هیچ قابلیت Rift دیگری وجود ندارد. از طرف دیگر ، PSVR سونی هنگام انتشار ، منفجر شدیم و با افزایش لیست بازی های سازگار ، ارزش VR نیز مشخص می شود. شما به دوربین PlayStation احتیاج دارید. اگر قبلاً آن را ندارید ، می توانید آن را با PSVR و یک بازی با قیمت 300 دلار همراه کنید.

در هر صورت ، PSVR به طرز شگفت آوری تصفیه شده و بسیار سرگرم کننده است. یک ویژگی عالی "صفحه اجتماعی" نمایشگر را از هدست به تلویزیون شما تغذیه می کند ، بنابراین مردم می توانند آنچه را می بینید مشاهده کنند. بازی های سازگار با PSVR با تجربه در ذهن طراحی شده اند ، بنابراین این چیزی بیش از یک صفحه نمایش ماموت است. برخی از بازی ها بهتر از سایرین کار می کنند ، اما این کاملاً تجربهای است که اکثر گیمرهای پلی استیشن خواهان آن هستند.

برنده: PS4

رابط کاربری ، رسانه ها و برنامه ها ، جریان

رابط کاربری

رابط PS4 به گونه ای طراحی شده است که قابل دسترسی باشد. این ساده است و هر کس می تواند آن را تشخیص دهد. اگرچه اغلب در هنگام ایجاد کتابخانه می توانید شلوغ شوید ، می توانید بازی را در پوشه های سفارشی مرتب کنید تا بار پیمایش آسان شود.

رابط کاربری Xbox One's کمی پیچیده تر است ، اما همچنین از استحکام و کارکرد بیشتری برخوردار است. رابط کاربری به گونه ای طراحی شده است که مشابه ویندوز 10 کار کند ، و اگرچه ممکن است مدتی برای تسویه حساب مناسب صورت گیرد ، اما یک بار انجام این طرح به مراتب قابل دسترسی تر و شهودی تر است.

مایکروسافت همچنین رابط Xbox One را به طور مرتب بروزرسانی می کند و ویژگی های آن را به دستور جامعه بازی ها اضافه می کند. در حالی که منوی PS4 برای حرکت برای افراد تازه وارد ساده تر است ، Xbox به سادگی از ویژگی های بیشتری برخوردار است تا به شما در یافتن بازی ها یا برنامه های مورد نظر خود کمک کند.

برنده: Xbox One

رابط رسانه ای و برنامه ها

Ps4-Apps-640x427

PS4 و Xbox One هر دو ساخته شده اند که بیش از آنکه بخواهید بازی را در ذهن داشته باشید. مایکروسافت بارها و بارها در مورد دیدگاه جسورانه خود برای جهانی صحبت کرده است که Xbox One تنها جعبه اتاق نشیمن شماست و باور کنید یا نه ، One به سرعت در حال دستیابی به آن بینش است. کنسول بازی One و هم اکنون بخش های مساوی است و برخلاف همتای نسل بعدی سونی ، این سیستم به گونه ای طراحی شده است که بتوانید جعبه کابل شما را کار کند و برنامه نویسی منظم را ضبط کند.

هر دو کنسول از خدمات معمول اشتراک شخص ثالث مانند Netflix و Amazon Instant Video به همراه برنامه های پیشنهادی مانند Hulu Plus ، HBO Go ، Twitch ، Ustream و Crackle بهره می برند. در حالی که مدت طولانی وجود داشت که فروشگاه Xbox برنامه های بسیار بیشتری نسبت به همتای PlayStation خود ارائه می داد ، اما تا حدود زیادی از بین رفته است و تعداد کمی برنامه وجود دارد که در هر دو کنسول نمی توانید از آن استفاده کنید.

Xbox به طور طبیعی داده های صوتی PCM فشرده نشده را تولید می کند ، در حالی که PS4 از DTS HD پشتیبانی می کند. تفاوت کمی (در صورت وجود) از نظر کیفیت صدا وجود دارد. به روزرسانی اخیر ، پشتیبانی از گذرگاه bitstream را برای Xbox One اضافه کرده است ، بنابراین گیرنده های AV متصل اکنون می توانند صدا را بصورت محلی رمزگشایی کنند. این بدان معناست که قالبهای صوتی جدیدتر مبتنی بر شیء مانند Dolby Atmos و DTS: X اکنون از طریق صوتی دیسک Blu-ray پشتیبانی می شوند در حالی که PlayStation 4 همیشه از عبور از طریق bitstream پشتیبانی می کند.

برنده: کراوات

جریان

Playstation-Vue-640x427

PS3 یک وسیله رسانه عالی بود ، و همچنان قادر به پخش موسیقی و فیلم از رایانه شخصی شما و پخش مستقیم محتوا از یک دستگاه متصل به USB است. PS4 مدتی طول کشید تا به پتانسیل خود برسد ، اما امروز به عنوان یک کنسول جریان کاملاً پیشرفته واجد شرایط است. سرویس PlayStation Now سونی بیش از 100 بازی پلی استیشن را برای پخش فوری ارائه می دهد ، تا زمانی که بخواهید اشتراک 20 یا 45 دلاری را انتخاب کنید.

مایکروسافت رویکرد متفاوتی در زمینه پخش رسانه ای اتخاذ کرده است. شرکت Xbox One را به عنوان یک وسیله رسانه ای هنگام پاره کردن paybox Xbox Live ، بهینه سازی کرد و به کاربران امکان دسترسی رایگان به سرویس های جریان مانند Netflix را داد (اگرچه برای برنامه هایی مانند Netflix ، شما همچنان به آن سرویس خاص نیاز دارید). اگر مشترک تلویزیون کابل هستید ، حتی می توانید کابل خود را برای عملکرد و عملکرد بیشتر به کنسول وصل کنید. پیش از این ، ما به دلیل یکپارچه سازی کابل آن ، ویکتور ایکس باکس را در اینجا تاج گذاری کردیم ، اما معرفی PS Now شانس بیشتری را رقم زده است. هنگامی که Project xCloud رسماً بعداً راه اندازی می شود ، می تواند تغییر کند.

برنده: کراوات

آینده

پلی استیشن 4

پس از شروع آرام ، سال 2015 تا 2017 شاهد انتشار چندین مورد تحسین برانگیز PS4 بودیم و به نظر می رسد آینده تفاوت چندانی با هم نخواهد داشت. از Ghost of Tsushima گرفته تا The Last of Us: Part II ، بازی های آینده زیادی وجود دارد که می توانید فقط در پلی استیشن 4 بازی کنید و سونی هیچ نشانه ای از کند شدن را نشان نمی دهد ، حتی با PS5 در راه است.

ایکس باکس وان

با وجود مزیت آشکار PlayStation در مورد کتابخانه های بازی ، مایکروسافت به وضوح چشم انداز طولانی مدت برای Xbox One دارد. ابتکار عمل Xbox Play Anywhere شروع خوبی ندارد و به گیمرها اجازه می دهد تا بین Xbox One و ویندوز 10 رایانه شخصی خود یکپارچه به جلو و عقب برگردند. در آینده به دنبال گسترش برنامه باشید و بازی کراس پلتفرم را به یک ویژگی برجسته تر تبدیل کنید. Project xCloud همچنین در آینده در کنار دستگاه هایی مانند تلفن و لپ تاپ از Xbox One پشتیبانی خواهد شد.

بازی های آینده نسبت به PS4 محدود تر است ، اما بازیکنان می توانند با نام Halo Infinite و Ori و Will of Wisps بیابند تا چند مورد را نام ببرند .

برنده کلی: پلی استیشن 4

در حالی که مطمئناً هر دو کنسول چیزهای زیادی را ارائه می دهند ، ما باید به پلی استیشن 4. سونی توجه داشته باشیم. Xbox One برای برنامه های کاربردی و محتوای غیر بازی بهتر است ، اما اگر این چیزی است که شما بیشتر به آن اهمیت می دهید ، می توانید این ویژگی ها را با Roku بدست آورید ، اپل تی وی یا هر تعداد دستگاه اختصاصی دیگر که برای بخشی از قیمت ، محتوا را پخش می کنند. اگر در حال خرید PS4 یا Xbox One هستید ، می خواهید بازی کنید و در این حالت ، سونی دستگاه بازی اختصاصی بهتری را ساخته است.

PS4:

سونی تاکنون پشتیبانی بیشتری از توسعه دهندگان مستقل از خود نشان داده است ، و هر دو ترکیب بازی های فعلی و آینده برای PS4 بهتر از Xbox One به نظر می رسند. اکثر بازی های AAA این روزها برای هر دو کنسول منتشر می شوند ، اما لیست منحصر به فرد PS4 Xbox را به راحتی رها می کند.

منبع : https://www.digitaltrends.com




:: موضوعات مرتبط: PS4 , XBOX One , ,
:: برچسب‌ها: Xbox One در مقابل PS4 ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com